応用要素法(Applied Elemment Method, AEM)
- ~連続体から非連続体までの挙動を高精度に追跡する次世代型構造解析手法~
- 地震による犠牲者の多くは,局所的な破壊ではなく, 原形を留めないほどの破壊現象(崩壊)によって亡くなっており, 地震時に構造物が完全崩壊に至るまでのメカニズムの解明は, 地震被害の軽減を目指す上で最も重要な研究課題の一つである.
- 応用要素法(AEM)は、「崩壊に至るまでの破壊現象を、高い精度で、統一的に、 しかも簡単なモデルで解析すること」を目標に、 目黒研究室で開発を進めている新しい構造解析手法
- AEMでは、解析対象を仮想的に分割した要素 の集合体と考える(図a)。要素同士は、接線方向とせん断方向を1組とする複数のバネによって連結されていると仮定する(図b)
- 応用要素法
- 応用要素法(AEM)を用いた断層の数値モデリング
- 応用要素法(AEM)を用いた逆断層2次元動的モデリング
- 応用要素法(AEM)を用いた縦ずれ断層の2次元静的モデリング
- 応用要素法(AEM)を用いた横ずれ断層3次元静的モデリング
- ボロノイ分割応用要素法解析
- 応用要素法におけるRC構造物のせん断破壊機構の改善
- 応用要素法における要素寸法依存性の改善に関する研究
- 応用要素法によるRCボックスカルバートの破壊シミュレーション
- 応用要素法によるRC構造物の地震時即時損傷度判定基準の作成
- 応用要素法によるRC高架橋の崩壊挙動解析
- 応用要素法による実構造物の崩壊シミュレーション Collapse Simulation of real Structure Using AEM
- 応用要素法による静的交番載荷を受けるRC柱の破壊解析
- 応用要素法による地中構造物の破壊シミュレーションについて
- 応用要素法による鉄道RC高架橋の崩壊挙動解析
- 応用要素法を用いた杭基礎の破壊挙動に関する基礎的研究
- 応用要素法を利用した損傷度把握技術のリアルタイム地震防災への応用
- 鋼板補強RC構造物の2次元AEM解析モデルと損傷度検査法への応用
- 想定を超える地震外力によるRC橋梁の崩壊挙動に関する解析的研究
- 鉄道構造物の地震被害把握システムへの応用
- 鉄道高架橋の損傷個所と損傷程度の把握
- RC構造物の弱点個所の把握と補強効果の確認
- 1994年の集集地震における石岡ダム被害の非線形解析
- Applied Element Method (AEM)
- Numerical Modelling of Faults Using Applied Element Method
- 2D Dynamic Modelling of Dip-Slip Faults Using Applied Element Method
- 2D Static Modelling of Dip-Slip Faults Using Applied Element Method
- 3D Static Modelling of Faults Using Applied Element Method
- Voronoi Applied Element Method
- Modification of Shear Failure of RC Structure in AEM
- A Study on Improvement of Element Size Dependence in AEM
- Simulation of Failure Behaviour of RC Box Culvert Using AEM
- Damage Judgment Criteria of RC Structure Provided by AEM
- Study of Failure Behaviour of RC Elevated Expressway Bridges using Applied Element Method
- Collapse Simulation of real Structure Using AEM
- Simulation of Static Cyclic Loaded RC Column Using AEM
- Simulation of Underground Structure Behaviour Using AEM
- Collapse Simulation of Real Railway Viaduct Using AEM
- Numerical Study on Failure Behaviour of RC Piles using Applied Element Method
- Application of Damage Inspection Method Using AEM to Earthquake Disaster Mitigation
- Two Dimensional Modelling of Jacketed RC Column Using AEM and Its Application to Damage Inspection
- Numerical Study of Collapse Behaviour of RC Structures due to Extremely High Seismic Excitation
- Application of Proposed Method to Real-Time Damage Evaluation System for Railway Structures
- Improvement on Quick Inspection Method for Damaged Railway Viaduct
- Simulation of Failure Mechanism of Vulnerable RC Column before and after Seismic Strengthening
- Non-Linear Analysis of Damage to the Shin-Kang Dam During 1994 Chi-Chi Earthquake